24 August 2009

Ujian Darah First Time

Salam....

Sori lama bonar x update blog aku ni... hehehe bukan apa buzy campur x sihat. Maklumlah musin sekarang musim demam.. lebih2 lagi virus yang ditakuti seluruh dunia (H1N1) ... Berbalik pada cerita aku... Hari ni dh masuk 4 hari aku demam... aku mula demam pada 21/8/09 pagi... Time pagi tu aku baru balik keje.. maklumlah keje malam balik pagi... Pagi tu badan aku lain mcm jer rasa.. sejuk panas suam2 jer badan aku rasa.... apa lagi pi lah beli ubat panadol.... telan lah ubat panadol.... dgn harapan demam aku akan ok sebab esok dah start puasa...

Tepat pkl8mlm mcm biasa aku pi keje... badan aku sama jer.. still rasa lemah2... tp layan jer mungkin kejap lagi baik lah tu.... layan punya layan.. tepat pukul 11mlm.. badan aku makin panas... aku pun mintak lah surut pelepasan nk ke klinik.

Tuk tuk pi klinik, doktor check suhu aku 39'c.. apa lagi doktor x ckp byk bagi sejarum kat bun__. MC haft day aku dpt.... hehehe...

Pendek kan cerita 2 hari aku x ke mana.. duk umah jer... maklumlah puasa... just sahur dgn buka mkn mkanan sikit dgn ubat jer... tp demam aku still lagi x ada perubahan....Dgn harapan Keesokan hari demam aku akan sembuh..



Begitu jugak hari ni... Tp ari ni aku kuatkan semangat utk pi kerja.. last2 x tahan jugak.. apa lagi aku pi klinik.. sampai jer klinik doktor check,..... bla..bla..bla..(doktor ckp) dia suruh aku pi klinik luar utk ambik sample darah... (coz kat dlm tu x ada peralatan byk).

Pendekkan cerita lagi, darah pun dah di ambik dan result pun dah dpt.. Yang mengecewakan aku, result darah aku abnormal dan &&^$#%. utk confirmation skali lagi aku kena buat check darah.......

Kawan2 pepehal tolong doakan aku ek..... Semoga aku selamat........

0 comments:

Post a Comment